måndag 14 mars 2011

Små lyckosaker

Älskar mitt barn. Han sov sjukt bra i natt så kände mig pigg när det var dags att gå upp. Hade massa telefonsamtal att göra och några ärenden. Ringde hälften av samtalen och uträttade inget av ärendena. Men så kan det va...gör det i morgon istället. På förmiddagen fick jag ett mess från den nya mamman i mammagrupp, samma person går också i massagegruppen, om jag ville följa med på en promenad. Blev jätte glad att hon hörde av sig. Hoppas vi kan börja umgås mer.
Sen vart det lite lunch innan vi gick till farmor. Milo fick banangröt och det smakade väl sådär. Eller han tyckte nog det var gott men har inte riktigt fattat grejen med mat i andra former är helt flytande. Smakade själv på den och det var helt ok. Skulle kunna äta en portion om det krisar :) 
Jag vet... sjukt kladdig och jag gillar inte barn som är det men har lite parkinson ( eller hur det stavas) med skeden. 

Alla fall på vägen till farmor blev jag sådär lite mysigt varm i hjärtat när jag svängde upp på en trottoar som var ren från snö OCH grus. Nu känns våren ganska nära :) det är lycka, hehe.

Milo var glad ett tag men efter ca två timmar blev han skit less så vart tvungen att gå. Och eftersom Eric satt på bussen hem gick jag till stationen för att möta honom.
Satte mig bakom Katalin och solade lite eftersom jag kom lite tidigt. Så passade på att fota hur det ser ut bakom stationen nu, så du håller dig uppdaterad :) Dem bygger ju för fullt.


Smilo sov som en stock. Och idag kom jag ihåg att sätta upp elefanterna på vagnen. Men måste hålla med mormor att det ser mer ut som möss. 

På kvällen var det andra delen av första hjälpen kursen. Känns riktigt bra att ha gått den, känner mig säker. 

//Kram

1 kommentar:

  1. Haha det ser lite ut som möss :P Bra att du håller mig uppdaterad, så jag hittar fortfarande när jag kommer hem ;)

    De där kycklingarna är från filmen HOP!. Handlar om en påskhare som hellre vill vara en rockhare tror jag och kycklingarna är med i filmen. Just i lördags var det jag och Mika, jag den glada och Mika den bittra haha :P

    Puss och kram!

    SvaraRadera