tisdag 29 mars 2011

Nu är det jul igen...

... eller inte riktigt men det har snöat idag :( tack och lov ligger det inte kvar. 
Milo sov lite längre idag så det var bara att göra oss klara och äta lite innan vi skulle till öppna förskolan med Emma och Leo. Vi är ju i Almtuna kyrka, i deras lokaler under kyrkan. Lite svårt att förklara men byggnaden är som huset i Balingsta. Övervåningen går ihop med marken på baksidan. Aja strunt i det. Alla fall var vi i kyrkan idag och hade mamma/bebis gudstjänst. Det var riktigt mysigt. Dock satt det någon skum typ i bänkraderna och han var även med sen när vi skulle gå runt i ring och sjunga. Även på fikat efter där nere var han med och satt i ett hörn. Vet inte om det var någon som bara var där eller som typ hade praktik. Han var väl ändå runt 35 år kanske. Mysko.
Leo och Milo hade som vanligt mycket kontakt med varandra. Dem är så söta :)
 Efter träffade jag mamma på en lunch. Vi åt på lilla Valvet, det ligger i hörnet på Siviatorg mittemot ukk. Det var fint där och helt okej mat. 
 Lite, lite shopping blev det efter också för mamma hade en rabattkupong på barnkläder så vi gick till Lindex. Och äntligen hittade jag en vanlig jacka till smilo som han kan ha i vår och sommar. Så blev det två pyjamas i nästa storlek också.

När vi kom hem ringde jag några samtal som jag skjutit upp och städade undan lite. Men ganska snabbt blev både jag och Milo trötta så vi sov en timme istället ;)
A ringde skatteverket för fick kvarskatt förra året. Har ringt dem två gånger under förra året för att fråga hur jag ska betala in osv. Båda har sagt att det kommer hem ett inbetalningskort och att det skulle betalas senast i mars detta år. Men inget har kommit med posten så ringde idag. Då säger dem att dem skickat ut, men jag har verkligen inte fått något, och sista dagen att betala var 14 mars. Dem bad lite om ursäkt men det satt långt inne och så fick jag uppgifter så jag kunde föra över pengarna. Suck.

Kvällen har jag spenderat med Shilan på Unico. Dem har gjort om där och det är super fräscht och mycket mer som en restaurang. Måste gå dit med Eric någon kväll. 
Nu ska jag lulla runt lite och sen ramla ner i sängen :)

/Kram

1 kommentar: