lördag 19 mars 2011

Nya innestället

Tror nästan Milo kan skilja på vardag och helg. För idag tog vi sovmorgon till kl 9 :) super skönt. Hade sjukt konstiga drömmar i natt. En var att jag träffade några från föreningen Samvetet och vi pratade om Gördis. Så frågar dem vad jag döpt om henne till och då säger jag Milo. Skumt.
 Efter frukosten så fick jag världens städryck. Det var jätte soligt och fint väder så ville vårstäda. Dammsög och började rensa ut garderoberna i hallen. 
 Och som tur var så tyckte Milo det var helt okej och var lugn hela tiden jag städade.
 Lilla Gördis var lite sur på mig i morse men det verkade lagt sig lite på förmiddagen...eller? :)
 Efter lunch så slappade vi lite men ville gå ut eftersom det var så fint väder. Så vi tog en promenad till Gränby Centrum som är det nya innestället. Det är där man umgås, det är där man shoppar, det är där man hänger helt enkelt. Vardag som helg. Så jag tänkte jag skulle ta en power walk dit och handla lite. Köpte en "burk" för nappar som jag velat ha länge och så blev det tre bodys och 10 par strumpor i nästa storlek. Det var extrapriser så det blev 200 kr för alla kläder. Tror hon som stod i kassan gillade mig. Dem hade erbjudande på kläder och då fick man våtservetter och nappar. Men fast jag inte handlade av dem varorna så fick jag ett paket våtservetter :) Hon var jätte trevlig och så tyckte hon Milo var jätte söt.

När vi kom hem fortsatte jag att städa lite och sen var det dags för middag. Gjorde min fantastiskt underbara och perfekta potatisgratäng, ska göra en form till dig när du kommer hem. Du kommer svimma så god är den, hehe. 
Just nu tittar jag på körslaget...eller tittar och tittar, det var inte så roligt så bloggar istället :)
Vi hörs i morgon.

/Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar