måndag 2 maj 2011

Liten sjukling

I morse när jag va upp kl 6 för att fixa mat till Milo upptäckte jag att Gördis under natten hade, troligen kräkts, blod. Sen fanns det bloddroppar i hennes låda också. Blev orolig men somnade om för Eric gav mig sovmorgon. Har verkligen världens bästa pojkvän. Men alla fall... när jag vaknade kl 9 så ringde jag veterinären och vi bokade in ett besök i morgon. Dem ville kolla henne eftersom man inte vet vart blodet kommer från. Det är nog inget farligt för hon har lekt lite idag och är mest som vanligt. 

Mamma ringde straxt efter och frågade om jag kunde hjälpa henne med handling och matlagning till mormor och morfar. Mormor har ju opererat knät...det vet du nog. Hon får ju inte vara uppe så mycket och nu hade hon ledsnat på färdigmaten, eftersom morfar inte är så haj framför spisen, så jag och mamma åkte ut. 
Morfar är så rolig...han säger Milåss Låter väldigt grekiskt :)

Fick dem här små stolarna till Milo av mormor. Tänkte köpa ett litet bord på IKEA sen, sådant vi hade i studion i "väntrummet". Vet inte om det finns i blått men då tänkte jag köpa ett vitt och slipa stolarna och måla dem vita.

Vår lilla gris la sig halv sju men kom upp igen kl 20 och vill inte somna om :) Den lilla badankan i knät köpte jag idag när vi handlade.


/Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar