tisdag 3 maj 2011

I natt jag drömde något som...

...jag aldrig drömt förut.
Nej men hade en konstig dröm. Eller konstig och konstig. Jag drömde att jag skulle åka till England och jobba på en gård i två veckor. Typ alla jag känner var med och skulle hjälpa mig att packa och så skulle jag ha med Gördis gamla katt tält och ge det till dem som ägde gården. På gården, som inte var en gård, bodde jag med massa andra personer som också skulle jobba. Mycket jobb blev det inte och sen vaknade jag mitt i allt. Svårt att förklara så här men det var bara så knasigt. 

I morse var vi på bvc för Milo skulle på 6 månaders kontroll. Han väger 8320 g och är 68,5 cm. Så fick han vaccinsprutor igen och blev jätte ledsen men han har varit glad under dagen och verkar inte påverkats så mycket. Sen sa läkaren att han var väldigt tidig i utvecklingen :):) men jag visste redan att jag hade ett perfekt barn ;p

Efter lunch var det Gördis tur att besöka läkaren. Vi fick komma in en halvtimme sent men det var för att hon innan mig kom in med en skadad hund som behövde avlivas. Tyckte så synd om henne. När dem var klara var det bara för henne att gå ut och hosta upp 2500 kr för besöket. Tycker man borde få faktura eller något i sådana situationer. 
Mitt besök var inte heller gratis... fick f*n betala 650 spänn för att veterinären skulle kolla och peta lite på Bördi och sen säga att vi avvaktar. Och tror det var något tillfälligt för hon är som vanligt nu och har gått på lådan igen.
När vi var klara där åkte vi hem och släppte in luddbollen och åkte vidare till Willy´s för handling.

Hemma igen blev det film innan middagen och kvällsbestyr. På tal om film så såg vi på Insidious i söndags. Den var riktigt läskig i början och jag höll på att skita ner hela mig när scenen där larmet gick och ytterdörren var öppet. Men ju mer man fick se demonerna ju mindre läskig blev den och slutet var inte som jag väntade mig och vet inte om jag gillade det heller.

Mycket att berätta... mindre att visa i bildväg men imorgon ska kameran med :)

/Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar