lördag 7 maj 2011

Ett regn...nej ett skyfall av bilder

Japp nu är jag tillbaka i mammarollen ;) 
Okej det är lite att gå igen men ska försöka vara kortfattad.
Först var jag som sagt på vinlunch. Sjukt gott rosé så det måste jag köpa mycket i sommar och smutta på på balkongen. 
Här är lilla smilo och Elvis

 Sen tåg jag tåget till Knivsta och så åkte jag och Sara till Rånäs slott. 
Här är framsidan

Kändes lite jobbigt att vi skulle sova där dem har behandlat psykiskt sjuka. Väntade på alla sjuka demoner hela natten ;p

Efter vi checkat in blev det bubbel på rummet

Vi hade sjöutsikt 

Jag stortrivdes 

Gammal inredning, sjukt fint. Här är i korridoren utanför vårt rum 

Lite omgivning


Fanns ett bastuhus vid sjön men det hann vi inte utnyttja

Sjukt mycket vitsippor överallt

Baksidan av slottet sett från vattnet

Hästhage fanns i närheten :)

 Vi hade rummet med andra och tredje fönsterna från vänster på andra våningen

Klar för middagen

Vi fick både det bäste bordet och ett glas champagne innan maten

Det var en fast meny och när jag läste vad det skulle bjudas på blev jag rädd att jag inte skulle gilla något. Men oj så fel jag hade.
Förrätten...så sjukt god att jag nästan dog. Nässelsoppa med ett bakat ägg. Det tillagats i ugnen i 2 timmar på 64 grader. 

En kula hjortronsorbé innan huvudrätten. Vet ej varför

Lammytterfilé till huvudrätt

Terrin på persika med vaniljpannacotta och ljumna hallon

Brännvinsost med fikonmarmelad och knäckebröd

Lördag 7/5
Efter frukost buffén som var hur bra som helst, gick vi och tittade på den tredje våningen. Vi hittade baren i jaktrummet.

Urläskig blåsfisk. Den har ju värsta tänderna

Spelrum fanns med biljardbord m.m.

Hela slottet var inrett med gammal stil. Mamma skulle nog gillade detta ställe lika mycket som jag

Sen åkte vi tillbaka till Knivsta. Där mötte jag upp Eric, smilo och Ylva på ett loppis med barnkläder och leksaker. 

Eric gick loss med kameran ;)

Vi köpte dessa leksaker....

...en vinterjacka...

...och alla dessa kläder för endast 305 kr. 

Mys i trädgården innan lunch blev det

Detta är vår :)

Din snygga syster, hehe

Detta är också vår

Sötaste barnet


På kvällen kom Kattis, Daniel och Catarina över och grillade

Det blev hamburgare

Nej nu är det dags för sängen. Har varit lugnt men hänt ganska mycket så är lite trött.

/Kram

1 kommentar: