onsdag 6 april 2011

Massa mat

Trotts att Milo la sig redan vid fem tiden igår så sov han till halv åtta i morse. Vi gjorde det vanliga och sen gick vi till vårdcentralen för jag skulle lämna det sista provet. På ett sätt hoppas jag att dem hittar något men det kommer säkert ringa en liten vänlig röst och säga -" Proverna såg jätte bra ut så vi kan inte förstå varför din mage är fucked up". Aja får se.
Lite morgonmys i soffan framför Vakna som vanligt :)
 Efter sjukbesöket gick jag till Vaksalatorg för att möta mammagruppen för en promenad. 
Såg en ledsam sak på vägen dit. Gick längs Salagatan och när jag går förbi Vaksalaskolan ser jag ett gäng tjejer som leker... och en som sitter helt ensam på en bänk i närheten :( Var ute i god tid så hade kunnat sätta mig bredvid henne och pratat men då hade väl personalen reagerat och trott att jag skulle kidnappat henne eller nått. Jag blir så ledsen...hon är säkert världens snällaste.

Efter promenaden gick vi till Kvarnen och åt lunch. Dem var lite snåla, för tog en sallad och så frågade jag om man tog bröd själv. Då sa hon att det inte ingår utan kostar extra. Jasså sa jag bara och tänkte sätta mig.. men då sa hon att hon kunde bjuda på det. 
Söta Ellen och Milo tittade lite på varandra :)

När vi kom hem igen blev det en fruktstund för oss. Efter bananen ville Milo ha ersättning också. När han slabbat ner sig på hela bodyn och ansiktet så nyser han och spottar ut världens slembomb. Vet.. det är inte fräscht men var bara tvungen att ta en bild, hehehe. Bebisar är ju söta vad dem än gör (eller)...men skulle jag se ut så här skulle folk fråga vart jag rymt från. 
 Och eftersom han såg ut som han gjorde så blev det bad direkt efter. Milo är lite kul för han ska ta tag i slangen och bita på den när han badar.
 Även om klockan bara var fyra så åkte den nya pyjamasen på. Det är storlek 74 och jag tror Milo har 68 men den satt så bra så får se hur lång han blivit nästa vecka när det är bvc.

 Nu har Milo ätit gröt på kvällen en längre tid och börjat med frukt på dagen. Så tänkte börja med lunch. På vägen hem gick jag och köpte ishållare med lock...skit smart... och gjorde både potatis - och morotspuré som ska frysas in. Är jag inte sjukt duktig..? ;p

/Kram

2 kommentarer:

  1. Du är jätteduktig. Milo kommer också gilla hemlagat mycket mer än färdigköpt.Stor kram till er alla tre/<3

    SvaraRadera
  2. Superduktig, kan du hjälpa mig när jag skaffar kids? :) Om jag nånsin gört hähä

    SvaraRadera