torsdag 14 april 2011

Borta hela dagen

Idag hade vi Milo som klocka när det gällde tid att gå upp :) han valde att dagen skulle börja kvart över åtta. Helt okej faktiskt. Vi gjorde oss bara i ordning och sen åkte vi iväg till Barnens Hus. Det var nyöppning för dem ska slås ihop med Babyland. Det är två barnbutiker jag pratar om ifall det är snurrigt :) Dem öppnade redan klockan 7 och dem hundra första fick 50 % rabatt på en vara. Vi kom klockan 9 och jag hade hopp om en rabattcheck. Men det hade tydligen varit lång kö när dem öppnade. Folk är inte kloka...eller så är det jag som inte är det som inte köar "mitt i natten"
Milo hade sin fina keps på sig när vi åkte och den skyddade riktigt bra mot solen.
Vi inhandlade 3 bodys, 2 scarfs, 1 par hängselbyxor och tvättlappar.
Och det vi faktiskt åkte dit för...en sittvagn. Vi behöver en sån när vi ska ut och resa. Den var på kampanj
och kostade 599 kr. 

 Sen blev det lunch på Dragon Palace med tjejerna. Lite drygt var när jag kom... vet inte om du varit där men dem har som en gång mellan entré dörrarna. Där hade dem ställt sin gatupratare så jag kom inte förbi med vagnen. Johanna är snäll och hämtar en från personalen. Jag förklarar att dem får flytta den så jag kommer in med vagnen. Vet du va människan gör?? Hehe lite komiskt...hon flyttar den bara till andra sidan. Det är ju lika trångt om den står där. Så fick förklara att hon kanske kunde ta ut den där den faktiskt ska stå.  

Efter lunchen gick jag och Helena lite på stan. 
När Kattis slutade ringde jag henne och frågade om vi skulle hitta på något. Det har varit sjukt fint väder idag så ville hitta på en massa och inte bara sitta inne. Vi har haft sol och 15 grader i skuggan :)
Så vi möttes upp på ICA Brantan och handlade ingredienser till kycklingsallad. Vi gjorde kanske sallad för 4-5 personer men åt upp allt själva :p Det var så sjukt gott. Milo invigde sin vagn eftersom den är så lätt att ta med upp i deras lägenhet.
  Halv åtta kom vi hem igen och Milo somnade direkt. Vi har ju varit borta hela dagen och bara kommit hem två gånger för lite ompackning av väskan.

/Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar