torsdag 23 juni 2011

Regn och ännu mer regn

Ja, idag har det vräkt ner hela dagen. Så jäkla tråkigt och nu börjar det påverka humöret. Vi gjorde det vanliga i morse, sen halv tio somnade jag och Milo i 1 1/2 timme. Var inte så trött men vill sova mycket när jag blir lite uttråkad som nu när det regnar hela tiden och man inte kan göra något. 
När vi vaknat frågade Eric vad jag ville göra och svaret blev "äta på McDonalds". Så vi packade i ordning oss och gick mot stan. Först var vi in på Kvarnen för skulle handla lite. Och där blev det mesta fel så blev arg som ett pms bi i ett åskväder. 

Först gick vi in på ICA men när vi kom till kassorna blev Milo hungrig så jag sa åt Eric att gå utanför och ge honom mat. När alla varor ligger på bandet och det blir min tur kommer jag på att han har min plånbok. Går ut och ropar och alla i hela Kvarnen tittar...förutom Eric som föresten väljer att gå så långt bort han kan för att blanda maten. Alla fall... är inte jätte förtjust i min röst när jag pratar vanligt än mindre när jag "skriker". Men ropar en gång till innan jag ger upp och börjar luffsa efter. Okej...sen går jag in på systemet, där händer det inte så mycket, bara en kvinna i regnponcho som lyckas stå i vägen hela tre gånger på 1 minut för mig. När jag möter upp Eric efter och vi ska gå ut ser jag en gubbe i permobil plocka med en termos på golvet. Ser att det är våran som Eric glömt när han gjort Milos mat så går fram och säger att det är vår och tar den. Då frågar han lite tjurigt varför jag ställt den där. Svaret blir "Ja...eh..jag...min pojkvän ställde den här och skit i det" och så gick jag. Kanske inte det bästa eller trevligaste svaret men var lite irriterad och svettig efter allt som hänt innan, plus att varför ska jag förklara mig för honom. När vi packar ner termosen i väskan står vi bredvid hans polare som sitter på en bänk och en av kvinnorna säger något till mig. Jag vet helt ärligt inte vad det var men jag har fått för mig att hon sa att dem undrade varför vi han ställt den där och att dem var på väg att gå. Jag bara tittade på henne innan vi gick till utgången där jag lugnade mig innan vi gick vidare. 
Det blev inte McDonalds utan Burgerking som låg närmare, där vi diskuterade vad tanten sa. Eric tror hon menade att hon skulle vara vänlig men trodde VI gått. Aja jag tror fortfarande hon var rasse och var rädd att termosen egentligen var en bomb som Eric ställt där och att dem skulle gå. Hade en "fin" mening jag sagt till henne om jag hört vad hon sa och det var det jag tror men vet inte om jag ska skriva den här. Den är barnförbjuden liksom. 

Okej nu blev det en uppsats och inga bilder men kände för att skriva av mig lite.
Kvällen spenderade jag alla fall med Lia, vin och ostbricka.

/Kram

2 kommentarer:

  1. Stackars dig, vilken jävulsk dag. Puss! /Mams

    SvaraRadera
  2. LOL =), jag älskar er alla tre men du är grym på att förmedla känslor när du skriver. Förstår att det var jobbigt för er! Massa kärlek till er! /C

    SvaraRadera