söndag 12 juni 2011

Löp- och pizzakväll

Måste bra berätta att det gled in en limousin på gården igår. Trodde först det var till mig ;p nej då. Nej det var en kille i svart kostym och hög hatt som hoppade in och drog iväg. Fattar inte varför man tar in en så lång bil på gården. Chauffören hade ganska svårt att ta sig ut eftersom det är stambyte på lägenheterna mittemot. Han ville väl visa att han hade råd eller något. Inte så mycket att skryta om egentligen för det var Uppsala taxis limousin.

Idag vid 7 tiden vaknade jag av att det åskade en bit bort. Gick upp och ställde blommorna på balkongen längs väggen och stängde fönstret i vardagsrummet för det lät som det skulle braka loss ordentligt. Men efter en skur var allt borta. Vi hade tänkt åka ut till Balingsta och sola idag men det blev inställt så jag har storstädat och smilo har glidit efter i sin gåstol :)

Halv tre kom Ylva, Bengt och Catarina hit och hämtade mig för löp och pizza kväll hos Ove. Det är Bengts kompis sen studietiden. Det blev ingen löpning för mig tyvärr men om jag håller samma tempo med motionen som hittills kan jag nog gå runt i höst när det är dags igen.
Jag och Oves svärdotter gick en promenad med barnen istället medan dem andra sprang.

Ingen pizza blev det heller denna gång men lax på saltbädd och en jätte god sås till. Eric jobbade vilket jag tyckte var jätte tråkigt men han hade nog inte tagit om på maten om jag säger så ;)
Min lilla skatt var så snäll och duktig hela tiden fast han på slutet var jätte trött. 


/Kram  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar