onsdag 2 februari 2011

Varför ska allt luta?

Var på bvc på förmiddagen och när jag skulle gå ner på stan så fick Milo åka på två hjul. Alla trottoarer lutar i Uppsala. Om jag fick säga vad jag tycker så tycker jag att dem skulle vara plana. Fast på dem plana områdena så stöter man på alla konstiga typer. Jag har nog Uppsalas största barnvagn men ingen har respekt för den. På en gångbana som är 3 meter bred tar jag upp en halv meter kanske. Personer man möter tar upp en halv meter också...precis bredvid mig. Ok vad vill dem? Hålla sig nära ifall dem vid förbipasserandet skulle våga ge mig en kram, stryka sig mot barnvagnen för att det kliar på höften eller fattas det den där viktiga hjärncellen normal. 
Hm ja det blir nog en gåta.

På stan träffade jag Malin på en lunch. Det blev Mc Donalds eftersom det var fullt på typ alla ställen. Dem har renoverat den i Forum och skaffat värsta toa systemet. Man ska skicka en bokstavskombination (höll på att få en också) till ett nummer och då får man tillbaka ett gäng siffror som man ska tryck in på dörren. Mm gjorde det och inget händer. Men får hjälp av en personal sen..tydligen så funkar inte det där. Milo hade alla falla skitit och eftersom jag hållit honom med bara en hand hade jag tryckt upp skiten längs hela ryggen. Debut för användningen av extrakläderna, yehoo :p

Efteråt gick vi och köpte den här overallen så nu har han en resten av våren och förhoppningsvis i början av hösten. Men jag har ju alltid haft svårt att bedöma storlekarna så får se.

Har tränat idag också :) men har ju glömt att väga mig och mäta runt magen. Ska försöka komma ihåg i morgon för att se om det händer något nu när jag tränar ordentligt.

//Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar