fredag 25 februari 2011

Min tur

Tror smilo börjar bli bättre :) men han har smittat mig :( är inte jätte sjuk men känner av det lite.

Som du vet har jag ju börjat jobba. Så idag fick jag min första lön för det jag jobbat i januari. Den var helt fel..suck. Så jag ringer min samordnare...samma som du hade. (Vill inte nämna namn men du vet) Hon hade bara lagt in en av dem två dagarna jag jobbade..varför vet jag inte eftersom det var hon som bokade in mig på båda. Och för den dagen hon bokade mig hade hon lagt in för få timmar. Det var ganska enkelt att fixa...jag fick ringa in till hon som skickar timmarna till lönekontoret. Men innan jag avslutade samtalet med samordnaren så frågade jag vilken grupp jag skulle vara i nu lördag och söndag. Då har hon tagit bort mig. Jag ringde förra veckan och tog bort måndag och fredag för tyckte det skulle bli för mycket med fyra dagar på en vecka. Då sa hon att hon tog bort alla dagar ifall jag skulle vara för trött för att jobba överhuvudtaget. Okej, skit bra...not. Det har varit så struligt med alla bokningar så känner inte för att jobba extra längre. Men skit i det nu :)

Efter samtalen så tittade jag på förmiddags tv och sorterade tvätt. Vi hade tvätt tid idag 15-18 men vid ett tiden bokade vi om tiden till imorgon och drog till IKEA :p
Där åt vi köttbullar för bara 16 kr/port. Skit bra. Milo var vaken och fick sitta med och blev buren när det var dags för shopping. Som vanligt fick han alla vi passerade att le och säga..ååååå vad söt.
En tant jag gick förbi tittade på Milo och sen när hon gick förbi Eric sa hon -"Vad söt bebis, han är verkligen lik dig". Tyckte det hade varit roligt om Eric sagt, -"Vad konstigt för det är inte min". Hade varit kul att se hennes reaktion. Eller så har jag bara skruvad humor.
Efter åkte vi till ToysRus och köpte en leksak.

På IKEA köpte vi bland annat en barnstol med eget bord man kan ta på och av. (Och mamma jag vet att vi skulle ta Saras gamla. Men vi slog till plus att denna har ryggstöd.)
Så vid tacosmyset hade vi en extra vid bordet :)
 Sjukt suddig bild men han ville inte sitta stilla
 Så blev det en handduk med plast under så han kan ligga naken på golvet och olyckor kan hända :)
 Vet inte om jag berätta men när jag var hos Carro fick Milo leka med en sådan mask och han var helt galen. Så en sådan köpte vi idag åt vår lilla prins. Den spelar om man trycker på den stora knapparna.
 Milo ville inte titta på Let´s Dance utan sov. Men så är han ju fortfarande lite sjuk.
 Gördis ville inte heller titta utan läste istället en artikel i Uppsala tidningen. 

Hoppas du har det bra!

//Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar