fredag 15 juli 2011

Dålig service

Min lilla fis och jag har packat lite idag som mamma och pappa tar med sig så vi slipper ta så mycket på planet. Känner mig laddad samtidigt som jag känner mig nervös över hur det ska gå. 

Vi kom ju på igår när vi bokat att Milo inte har någon id handling. På SAS hemsida stod det att man inte behöver det på så små utan det är jag som ska styrka hans identitet. Men jag ringde idag för att verkligen få klartecken att det var okej. Fick prata med världens sämsta kille på kundtjänst. När jag börjar förklara så gäspar han. Högt också så man hör det. Sen är han jätte seg och fattar inte en så enkel fråga som om jag får ta med min egna vagn till gaten. Eric ringde en stund senare och pratade med en annan. 
Mamma sa sen att jag kunde få födelsebevis att ta med för säkerhetsskull. Så jag ringde till skatteverket. Där fick jag prata med den suraste skånska ragatan på denna planet. Hon var allmänt dryg och otrevlig sen frågar hon vart jag håller hus. Jag svarar att adressen hon angav tidigare stämmer. Då häver hon ur sig "Alltså jag är inte tankeläsare, hur ska jag kunna veta vart du bor". Då fattar jag att det är Uppsala jag skulle svarat. Men kunde hon inte frågat från början vilken stad jag kommer från. Borde sagt att hon kanske kunde prata mindre grötigt så man fattar vad hon säger.
Aja nu får vi hoppas att dem på SAS vet vad dem pratar om.

På eftermiddagen gick vi upp till Gränby för att träffa Johanna. Vi köpte en present till Helena som fyllt år och har fest imorgon. 
På kvällen kom Catarina förbi och vi tittade på Bad Teacher. Jag skrattade inte sönder mig själv men den var lite små kul :)

/Kram




1 kommentar: