onsdag 23 november 2011

Ett besök hos bildoktorn

Bilen har inte varit så kry den senaste tiden så på förmiddagen åkte jag och smilo ut till Balingsta så pappa kunde titta på den. Den blev lite bättre men en sak gick inte att fixa så jag hoppas att bilen lagar sig själv ;)
På vägen ut blev jag nästan utmejad av en fet lastbil. Vi skulle köra rakt fram i en rondell båda två och jag väljer höger körfält, något som är ganska smart. Lastbilchaffisen väljer det vänstra och fläskar på genom rondellen. Problemet blir att efter rondellen går vänster körfält in i höger typ dirket. Han gasar på, något jag också gör, och blinkar in sig. Jag blir sur men tänker att jag saktar ner så han kommer in. Tror ju att det är en enkel lastbil...men NEJ...efter den första delen kommer det en lång dragkrok med ett fett släp. Så jag får vackert lägga mig på "väggrenen", det är ju egentligen inge utan heldraget. Blir så less. Glömde han att han satt i en lastbil och inte i en rallybil . Jaja han fick smaka på min tuta ;p
Jag passade på att sy lite lakan som jag började med förra året dagen innan Milo tittade ut.
Milo ville sitta i knät och han satt stilla och var så duktig.

Vid 16 tiden åkte vi till Willy´s för att veckohandla. Igår fick jag för mig att jag skulle göra det själv. Eric tyckte inte jag skulle men det gick bra, vi har ju självscaning och det blev ingen kontroll. När vi kom hem hjälpte Eric oss upp.
Milo blev sugen på all välling vi köpte idag :p

Såg denna video på en annan blogg. Tycker bebisen är så söt :)




/Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar