måndag 26 december 2011

Både vårjackan och vinteroverallen hänger framme

Vi har så konstigt vinterväder här. Idag har vi haft +8 ute. Helt knäppt. 
Inatt var det storm och shit vad det blåste. Vaknade en gång av en hostattack och trodde hela huset skulle låsa till en annan del av stan. Annars sov jag bra och nässpray is the shit ;)

Idag gav vi oss ut på mellandags rean på Gränby. Jag borde kanske inte gjort det för har svårt för folk som trängs i mängder. Inte blev det bättre att man har en smilo och är dunder förkyld. Men hittade alla fall lite.
Jag köpte 2 jeans, till ord. pris men de var billiga och en tröja för 50 kr på H&M. Tillsammans köpte vi Monopol Uppsala och Eric köpte lite kläder på rea.

Det blev lite lunch där innan vi åkte hem och däckade i två timmar. 
Resten av dagen/kvällen blir stilla och säkert en film. 

Tänkte visa lite bilder från julafton. Här är granen med alla julklappar. Tror jag fick mest och störst klappar, eller kanske det var Milo men jag kom nog tvåa. Vet inte om jag varit så snäll i år ;) 

Milo fick ett jätte stort paket....

...och i det gömde sig en Volvo C30. Tänk om man fick en sån julklapp ändå ;p

Juldagen var vi ju i Balingsta som du vet. Var mysigt att skypa och vi får göra det snart igen :) 
Så var julen över för denna gång men det är snart dags igen. Tiden går så fort ska jag blir nästan stressad. 

En tråkig avslutning på julen blev det för vissa.
Vi såg polisavspärrningar när vi skulle till Gränby och sen kunde vi läsa detta på unt.se
http://www.unt.se/uppsala/ingen-gripen-efter-misstankt-mord-1608887.aspx
Det är bara ett hus mellan vårt och detta. Jag brukar gå av bussen utanför där på kvällarna när jag jobbat och gå mellan husen. Nu var det säkert en fest som spårat ur men ändå. Lite läskigt att det hänt så nära.
Nu är kl 16 och det står fortfarande fullt med polisbilar och tekniker där. En polishelikopter har cirkulerat över oss sedan tidig eftermiddag. 


/Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar