torsdag 1 september 2011

Uppdatering

I tisdags så blev mammagruppen inställd och jag tänkte att "Jaha det här var ju kul...not" Så jag drog ut till mamma och var där hela dagen. Även Stefan var där så han passade smilo lite medan jag och mamma badade ludd bollen. Annars gjorde vi det vanliga. Mat och fika, promenad och massa prat.

Igår onsdag så firade jag och Eric 7 år tillsammans. Det är ett tag vi har hängt ihop nu :) På förmiddagen var vi på stan för att leta födelsedags present till Oliver som fyllde 2 år och hade bjudit oss på kalas. Det blev även en present till bror vår. 
På eftermiddagen cyklade vi iväg på kalas men det blev en snabbis för vi skulle hem sen och göra oss klara till firandet av vår dag. 
Milo lekte loss med Olivers leksaker :)

Lille Oliver fick sjukt många presenter.

Tårtan var från kvantum men var väldigt fin och god.

Mamma och Ylva passade sen Milo när jag och Eric åkte med M/s Kung Karl Gustav för att fira 7 år. Det var jätte god mat och båten helt ok, lite sliten kanske. 

Under middagen när vi kom ut på sjön (man åker ju längs ån först) så höll vi på att förlisa. Nej men det hände en liten olycka. Mitt i sjön kom det en liten sten ö med typ tre träd på. Vet inte vad kapten höll på med men helt plötsligt kommer vi för nära så hon måste svänga jätte kraftigt så båten nästan tippar över på sidan. I köket hörde man massa porslin och flaskor som åkte i golvet och så slog båten i en sten med baken. Det var väldigt läskigt när det hände men sen började all skoja bort det, även vi. Men det kunde gått riktigt illa. 

Idag har vi inte gjort så mycket. Jag och Milo var iväg på öppna förskolan. 

/Kram 

1 kommentar: