tisdag 21 februari 2012

Ska man säga välkomna?

Denna blogga startades när min fina syster åkte till USA förra året. Nu är hon hemma igen och frågan är då vad man ska göra med bloggen nu. Jag vet att det är andra som följt den men inte vilka och inte hur många. 

Tänkte uppdatera lite vad som hänt sedan sista inlägget. Sara kom hem den 26 januari, så har alltså varit hemma en månad snart. Kunde inte skriva så mycket de första dagarna hon var hemma för hon skulle överraska sina kompisar. Sen blev det att allt rann ut i sanden som man säger plus att jag inte visste om jag ville fortsätta. 
Milo har alla fall börjat på dags i Årsta. Den 1 februari small det och inskolningen gick jätte bra. Han fick en liten beundrare direkt som försökte ge honom en puss men efter ingen respons från Milo blev det en smäll i huvudet istället. Man skolades in 5 st i taget och det var ett väldigt bra sätt tycker jag för då lär man känna personalen och några av föräldrarna riktigt bra. Tyvärr känns det som att informationen blir mindre och mindre vid varje hämtning nu. Men antar att det är för att allt går bra och de har alla barn på plats nu. Är alla fall jätte nöjd med dagiset och även om vi ska söka om till något som ligger närmare så får vi se om vi byter.

Själv börjar jag jobba den 1 mars. Tog hela februari till inskolningen för trodde inte det skulle gå så bra som det gjort. Det är blandade känslor inför starten. Jag vill börja jobba för att få lite mer stimulans och pengar Men jag kommer inte få gå tillbaka till min gamla grupp :( Känns som man blir "straffad" för att man varit mammaledig. Jag har ju ändå fast tjänst och jobbat där i mer än 7 år. Schemat är alla fall jätte bra så ska försöka tänka positivt, det kanske blir skit bra i den nya gruppen. Man får vara glad att man har ett jobb. 

Nu är det lite upp till er där ute. Jag kommer ge bloggen en chans men blir det ingen respons så läggs den ner. 
Kan lova att det kommer finnas något att följa under våren ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar