tisdag 28 februari 2012

Äventyr utomhus

Idag när jag skulle lämna Milo på dagis var personalen i full gång att klä på de barn som kommit tidigt. Dagens ute aktivitet skulle nämligen ske direkt på morgonen. Jag väntade med smilo tills det var dags att sätta sig i vagnen. Han är så söt i den gula västen :)

Han fick sitta bredvid Ian och mittemot Mia, hans flickvän ;) Det är den flickan som har gjort närmanden på Milo. Hon är ett av världens sötaste barn. 

Något som däremot inte är så gulligt är alla småsaker jag börjar blir missnöjd med på dagis. Det är flera gånger jag har hämtat Milo och han är smutsig runt munnen efter lunchen och fast jag har lämnat in en egen haklapp, som är som en platströja, så är det väldigt ofta han är kladdig om kläderna. Hade tänkt vänta och se men tar nog upp det idag för när jag skulle sätta på Milo regnbyxorna nu på morgonen så var ett av spännena trasigt. Det är inte så kul att köpa nya kläder hela tiden, speciellt dyra ytterkläder, plus att jag hade tänkt spara dem ifall det blir ett syskon. 
Kanske små skit saker men jag tycker det borde vara enkelt att tvätta munnen på barnen efter maten och inte ha sönder kläderna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar