lördag 28 april 2012

Skvalborg, Kvalborg, Valborg & Finalborg

Ok att studenterna kom på kvalborg för att få supa en dag extra men nu har det gått för långt. Nu har man hittat på namn till två dagar till så att man kan dricka fyra dagar i rad. Seriöst hur många orkar dricka den 1 maj.?!.?
Eller så är det väl jag som blivit gammal och skittråkig.
Anledningen att jag skriver lite om den kommande dagen är för att jag läste veckobrevet från dagis. Där i skriver de vad som hänt i veckan och vad de ska göra den kommande veckan. Tydligen ska Milos avdelningen gå ner på stan och titta på forsränningen. Vet inte vad jag tycker om det...eller jo det vet jag visst...jag gillart inte. Känns som en anledning att få fira valborg fast de jobbar. Det är alldeles för mycket folk och jag tror inte något barn kommer uppskatta forsränningen.

Behöver feedback. Har lust att säga att Milo inte får följa med, att han får vara på en annan avdelning under tiden.
Är jag bara nojjig??

3 kommentarer:

  1. Så roligt för Maggan, Farfar Bengt och mig, Ylva, att få se vad ni gjorde idag!Kramar!

    SvaraRadera
  2. Nej, du är inte nojig, det där är ju vansinne. Det hade varit en sak om barnen själva sagt att de ville gå dit, men jag antar att Milo inte sagt det?!

    SvaraRadera
  3. Håller med, det är galet! Vad ska de små barnen ner där att göra?! Kommer vara extremt med folk, kanske äggkastning, fulla människor etc. Nu blir nästan faster orolig :(

    SvaraRadera