fredag 12 oktober 2012

Uppgift 1

Igår och idag har jag skrivit på den första uppgiften i medicin kursen. Man fick sju uppgifter men det är bara tre jag behöver lämna in. Kommer dock göra alla för att vara förberedd till provet om 6 veckor.
Hela denna vecka har varit känslomässig. För er som inte tror på "spöken" kan ju skita i det jag skriver men i tisdags kände jag mig inte ensam trotts att jag var det förutom Gördis som bara sov i soffan. Senast jag hade en sådan känsla var när jag bodde hemma och där är ju min gammelmormor och "pysslar".
Uppgiften jag har skrivit om är celler och en punkt var att skriva om cancer. Man skulle välja en cancerform och jag tog tjock- och ändtarms cancer. Vet inte om det bara var en stor plåga eller om jag faktiskt bearbetat lite också. Men jobbigt har det varit.

1 kommentar:

  1. Ja,Sandra, man vet aldrig riktigt hur det är med detta "överjordiska".Läser man gamla isländska sagor, så är sådana här upplevelser inte så ovanliga. Dessutom berättade man om dem./Medicinkursen verkar så intressant! Så klokt att du gör alla uppgifterna!Fortsatt LYCKA TILL!Kram! Ylva&Bengt

    SvaraRadera