fredag 14 september 2012

Idag tutar vi på varandra

Eftersom det regnar ute idag så tog jag bilen när Milo skulle lämnas på dagis.
 På väg hem låg jag bakom en bil som vid en infart saktade han ner och började svänga in. Ok tänkte jag och började köra om. Vad tror ni bilen gör då, eller rättare sagt, bilföraren.? Jo han svänger ut igen, uppenbarligen utan att titta bakåt, och när han har svängt halva biten, eller vad man säger, DÅ slår han på blinkersen. Självklart var jag inte sen med tutan. Blir så trött på folk i trafiken ibland.
 Lite senare när jag står (först) vid ett trafikljus, med en bil bakom och sedan en lastbil efter den, tutas det på mig. Där förstår jag inte varför. Det hade knappt blivit gult när lastbilen tuta. Snacka om stressad eller ska jag kunna se in i framtiden och veta när rött blir gult och sedan grönt så man börjar köra exakt vid skiftet rött och gult.
Får se vad man möter när Milo ska hem ;)
Nu ska jag plugga så ögonen blir fyrkantiga och rumpan domnar bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar